Kannanotto: Tärkeiden kurssien leikkaus tietojenkäsittelyn koulutusohjelmassa

Tärkeiden kurssien leikkaus tietojenkäsittelyn koulutusohjelmassa

Atkins ryn hallituksen tietoon on tullut opettajien kirjoittama tiedote (lue täältä) Android-kurssin paikkojen vähyydestä ja peliohjelmointikurssin järjestämisen lopettamisesta. Hallitus on kyseisestä tiedosta todella tuohtunut, koska molemmat kurssit ovat työelämän ja oman työpolun valitsemisen kannalta todella hyödyllisiä. Atkins ry ei halua ottaa kantaa mitkä kurssit ovat tärkeitä ja mitkä ei, mutta mielestämme opiskelijoilla pitäisi olla valinnanvaraa. Tiedotteessa mainitut kurssit ovat olleet tosi suosittuja pitkään ja esimerkiksi Android-kurssi keräsi 8.5. mennessä jo 72 ilmoittautunutta, joista valitettavasti vain 30 mahtuvat kurssille. Tälläiset tilanteet ovat monille meistä tuttuja ja todella harmillisia. Mielestämme jokaisella kurssilla pitää olla niin monta toteutusta, kuin opiskelijoita on ilmoittautumassa.

Hallitus ymmärttää että taloudellinen tilanne vaatii leikkauksia, mutta toivoo että ne tehdään jostain muusta kuin koulutuksesta.

Hallituksen puheenjohtaja
Sergei Pavlov